تحقیق كلمات كلیدی، كلید طلایی جذب مشتری و افزایش فروش

تحقیق كلمات كلیدی، كلید طلایی جذب مشتری و افزایش فروش به گزارش میزان سنج آن زمان كه اینترنت خیلی جا نیافتاده بود، وقتی كسی می خواست ببیند محصول یا كارش چقدر شانس موفقیت در بازار دارد، هنرش را در جمع دوستان و اطرافیانش به نمایش می گذاشت.



به گزارش میزان سنج به نقل از مهر، سنجش مقبولیت تولیدات در بین اطرافیان شكل ساده ای از تحقیقات بازار بود اما الان به لطف ابزارهای بازاریابی دیجیتال می توانیم خیلی سریع و با كمترین هزینه بفهمیم چند نفر به محصول یا خدمات ما علاقه دارند؟ شانس موفقیت ما در بازار چقدر است؟ مشتریان ما چه كسانی هستند؟ و… بسیاری سوالات دیگر!
می پرسید چگونه؟ ساده است؛ با انجام اصولی «تحقیق كلمات كلیدی»
در این مقاله مقرر است نكات مهمی را درباره كی ورد ریسرچ بگوییم؛ نكاتی كه ما آنها را كلید طلایی جذب مشتری و افزایش فروش می دانیم.
تحقیق كلمات كلیدی چیست؟
ماجرا خیلی ساده است. «كلمات كلیدی» یا Keywords در واقع كلمه و یا عباراتی هستند كه ما هنگام جستجو در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) تایپ می نماییم. عباراتی مثل: خرید ساعت مچی، طراحی سایت، آموزش تولید محتوا و ….
همانطوركه می بینید هر كدام از این كلمات به یك نوع كسب وكار مرتبط هستند. مثلاً عبارت «خرید ساعت مچی» به احتمال زیاد مربوط یك فروشگاه آنلاین است، یا عبارت «طراحی سایت» اساسا مربوط به یك شركت در زمینه طراحی وب است.
پس تحقیق كلمات كلیدی یعنی اینكه ما ببینیم مردم چه كلمه یا عباراتی را در حوزه‌ی فعالیت ما جستجو می كنند.
مزایای انجام تحقیق كلمات كلیدی چیست؟
اگر این تحقیق را درست و اصولی انجام دهید، آن وقت می توانید بفهمید:
· چند نفر مشتری بالقوه برای كسب وكار یا حتی ایده‌ی شما وجود دارد؟
· رتبه گرفتن در كدام كلمات كلیدی سبب افزایش چشم گیر ترافیك سایت شما می شود؟
· شما باید چه موضوعاتی برای تولید محتوا در اولویت قرار دهید؟
· كدام نوع از كلمات كلیدی برای شما فروش بیشتری می آورند؟
همه این ها در نهایت سبب می شود كه بتوانید روند تغییرات بازار را شناسایی كرده و متناسب با آن بهترین واكنش را نشان دهید. در واقع هدف اصلی از تحقیق كلمات كلیدی جذب كاربرانی است كه به دنبال محتوا، محصول یا خدمات شما هستند.
تحقیق كلمات كلیدی برای یك فروشگاه آنلاین
فرض كنید می خواهید كسب و كار آنلاینی راه بیاندازید. مردم برای پیدا كردن شما از چه كلماتی را جستجو می كنند؟ احتمالاً: ساعت، فروش ساعت، خرید ساعت دیواری، ساعت مچی و....
اصلاً بهتر است كلمه «ساعت» را گوگل نماییم تا ببینیم چه سایت هایی الان در صدر نتایج هستند.

همانطور كه می بینید منظور كاربران از جستجوی این كلمه بیشتر آگاه شدن از ساعت و تاریخ بوده تا خرید ساعت مچی یا دیواری! معمولاً كلمات كلیدی كوتاه مثل «ساعت، گربه، كفش» با اینكه جست وجوی بالایی دارند اما كمتر به هدف ما نزدیك هستند.
البته خیلی خوب است كه در این كلمات هم بتوانیم رتبه كسب نماییم، اما تجربه نشان داده است این نوع كلمات نرخ تبدیل پایین و رقابت بالایی دارند. (منظور از نرخ تبدیل نسبت كاربرانی است از بازدید كننده به مشتری ما تبدیل می شوند.)
در واقع كسی كه عبارت «خرید ساعت مچی مردانه» را جستجو می كند، احتمال خرید بیشتری دارد تا كسی كه تنها كلمه‌ی «ساعت» را سرچ كرده است.
ابزارهای تحقیق كلمات كلیدی
برای این كار ابزار مختلفی مثل گوگل ترندز، گوگل كی ورد پلنر، Kwfinder، Keywordtool، Wordtracker و… وجود دارند كه اغلب آنها مجانی نیستند یا تعداد سرچ محدودی دارند. اما رایج ترین و بهترین ابزارها برای این كار دو ابزار ساخت گوگل ترندز، كی ورد پلنر هستند.
گوگل كی ورد پلنر (Google Keyword Planner) چیست؟
كی ورد پلنر در واقع جزئی از برنامه گوگل ادز Google ads(سرویس تبلیغات گوگل) است كه با استفاده از آن می توانید تحقیق كلمات كلیدی را انجام دهید.
این ابزار فوق العاده به شما نشان می دهد:
· چه كلمات كلیدی در رابطه با كسب وكار شما هستند؟
· میزان رقابت در آنها چگونه است؟
· به صورت میانگین تعداد جستجوی این كلمات در ماه چقدر است؟
· روند جستجو این كلمات در حال افزایش می باشد یا كاهش؟ (البته بهتر است جهت بررسی دقیق تر روندها از گوگل ترندز استفاده كنید.)
البته جهت استفاده از این ابزار باید اكانت گوگل ادز داشته باشید، یعنی قبلاً باید یكبار از سرویس تبلیغات در گوگل بهره برده باشید.
شما می توانید با پرداخت تنها ۹۰ هزار تومان یك اكانت سه ماهه كیورد پلنر را از وب سایت نوین خریداری كنید.
برویم به سراغ ابزار بعدی یعنی گوگل ترندز!
گوگل ترندز چیست؟
گوگل ترندز ابزاریست برای مقایسه و بررسی روند جستجوی كلمات كلیدی در بازه های زمانی مختلف.
مثلاً اگر باردیگر عبارت «خرید ساعت» را جستجو نماییم، می بینیم كه در طول سال قبل (به غیر از چند مورد) روند جستجو این عبارت تقریباً محدود به بازه‌ی ۵۰ الی ۷۵ جستجو در ماه بوده است.

به علاوه شما می توانید با كمك این ابزار بفهمید مردم كدام شهر بیشتر به موضوعات در رابطه با كسب وكار شما علاقه مند هستند.



البته امكانات گوگل ترندز به همین جا ختم نمی گردد این ابزار می تواند حتی به شما بگوید مردم چه عبارت های مرتبط دیگری را جستجو می كنند. همانطور كه می بینید جستجوی این عبارت های زیر هم رشد قابل توجهی داشته اند.
گوگل ترندز كاملاً مجانی است و همین حالا می توانید از آن استفاده كنید.
«تحقیق كلمات كلیدی» را با «پیدا كردن كلمات كلیدی» اشتباه نگیرید!
هر كسی می تواند با كمك ابزارهایی كه معرفی كردیم این كلمات كلیدی را پیدا كند؛ اما اصل ماجرا تحلیل عمیق نتایج این تحقیق است نه فقط پیدا كردن چند كلمه!
پس چه صاحب یك كسب وكار اینترنتی باشید و چه بخواهید در زمینه بازاریابی دیجیتال متخصص شوید، تحقیق كلمات كلیدی هنر و علمی است كه باید آنرا به شكلی اصولی و عمیق بیاموزید.
علاوه بر آن پیشنهاد می نماییم برای مشاهده سایر دوره های آموزش دیجیتال ماركتینگ، از آكادمی نوین به آدرس novin.academy بازدید بفرمائید. همینطور شما می توانید با شماره گیری ۶۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۳، با دریافت مشاوره از كارشناسان نوین، به تعداد مشتریان خود بیافزایید و افزایش درآمد خویش را تضمین كنید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


5.0 / 5
3436
1398/12/21
15:00:20
تگهای خبر: ابزار , بازار , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۵ بعلاوه ۲
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش