تخفیف های فروشگاه زنجیره ای بر چه اساسی ارائه می شود؟

تخفیف های فروشگاه زنجیره ای بر چه اساسی ارائه می شود؟ میزان سنج: رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای با اعلان اینكه بیش از 70 درصد فروشگاه های زنجیره ای ماسك عرضه نمی كنند، توضیحاتی درباره چگونگی ارائه تخفیف در این فروشگاه ها ارائه داد.


امیرخسرو فخریان در گفت و گو با ایسنا، سهم فروشگاه های زنجیره ای از نظام توزیع را ۱۰ تا ۱۲ درصد عنوان نمود و اظهار داشت: هم اکنون ۶۲۷۳ فروشگاه زنجیره ای در چارچوب ۱۱۶ شرکت در کشور فعالیت می نمایند و در سال قبل ۱۳۶۰ شعبه به فروشگاه های زنجیره ای افزوده شد. از شروع پیدایش فروشگاه های زنجیره ای تا آخر سال ۱۳۹۴ حدود ۱۸۶۵ شعبه وجود داشت که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به ۶۲۰۰ رسید و در نهایت طی چهار سال ۴۴۰۰ فروشگاه افزوده شد.
کمبودی در کالاهای اساسی نیست
او همینطور اصرار کرد که هم اکنون کمبودی در کالاهای اساسی و سوپرمارکتی مورد نیاز مردم وجود ندارد و تولید کنندگان باتوجه به برنامه ریزی های خود کالا دارند. البته مشکلاتی در زمینه تخصیص بموقع ارز برای ترخیص کالا از گمرک وجود دارد، اما تابحال مشکلی ایجاد نشده است.
در فروشگاه زنجیره ای دنبال ماسک نباشید
رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در پاسخ به اینکه آیا ماسک و مواد ضدعفونی در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود یا نه، اظهار داشت: هم اکنون مایع ضدعفونی کننده در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود. ماسک هم قرار بود در این فروشگاه ها توزیع شود که هنوز برنامه آن نهایی نشده و ماسکی به ما داده نشده است؛ بدین سبب بیش از ۷۰ درصد فروشگاه های زنجیره ای ماسک عرضه نمی کنند.
تخفیف های فروشگاه زنجیره ای بر چه اساس ارائه می شود؟
فخریان با اعلان اینکه افرادی که از توسعه فروشگاه های زنجیره ای متضرر می شوند و نمی خواهند فروشگاه زنجیره ای رشد کند به دنبال عوام فریبی هستند، در پاسخ به مسائلی که درباره ارائه تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای و درج قیمت بالاتر بر کالا در این فروشگاه ها مطرح می شود، اظهار داشت: قیمت مصرف کننده روی کالاها درج شده و بیشتر آنها در کل کشور قیمت مشخصی دارند؛ بدین سبب امکان اینکه قیمت بالاتر روی کالا درج شود و بعد در فروشگاه های زنجیره ای به آنها تخفیف داده شود اصلا وجود ندارد، چونکه هیچ کالایی مختص فروشگاه زنجیره ای تولید نمی گردد. حتی اگر قیمت متفاوتی هم درج شود مردم متوجه می شوند و خرید نمی کنند.
وی ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای برای ارائه تخفیف، قیمت خرید خودرا در نظر می گیرند و کاری به قیمت مصرف کننده ندارند؛ بطوریکه با در نظر گرفتن ۱۰ تا ۱۲ درصد هزینه های فروشگاهی و یک تا دو درصد سود، روی کالاها تخفیفاتی در نظر می گیرند که ممکنست این تخفیف به ۴۰ درصد هم برسد. به عبارت دیگر میزان تخفیف بستگی به این دارد که قیمت مصرف کننده چقدر درست باشد و در نظر گرفتن ۴۰ درصد تخفیف در فروشگاه زنجیره ای یعنی قیمت مصرف کننده آن قیمت درستی نیست.




منبع:

5.0 / 5
1630
1399/06/07
13:47:59
تگهای خبر: توسعه , تولید , خرید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۸ بعلاوه ۳
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش