معاون صنایع وزارت صمت خبرداد:

برنامه تولید 500 هزار حلقه لاستیك كامیون و لاستیك خودرو شاسی بلند

برنامه تولید 500 هزار حلقه لاستیك كامیون و لاستیك خودرو شاسی بلند معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت جزئیات برنامه این وزارت خانه جهت راه اندازی خط تولید لاستیك اتوبوس، كامیون، كشنده و خودروی شاسی بلند را شرح داد.



مهدی صادقی نیارکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره راهکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکل کمبود لاستیک خودرو های سنگین تصریح کرد: در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۳۰ درصدی در تولید مجموع لاستیک سبک و سنگین همراه بوده است.
وی افزود: سال قبل طرح تولید ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین TBR را آغاز کردیم که در مراحل پایانی راه اندازی بخش تکنولوژی قرار دارد و به علت شیوع ویروس کرونا، هنوز به تولید انبوه نرسیده است.
معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: سرمایه گذار در حال پیگیری است که بتواند این طرح را به مدار تولید برگرداند و بتوانیم از ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین تولید داخل در سال، برای اتوبوس و کامیون استفاده نماییم.
وی خاطرنشان کرد: طرح دیگر هم راه اندازی خط تولید لاستیک سنگین در یکی دیگر از شرکت های تایرساز در دست راه اندازی است که در این طرح، سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین تولید می شود.
به گفته صادقی نیارکی، ماشین آلات تولید این تعداد لاستیک و دستگاه های قالب زنی آن هم در حال تهیه است که امیدواریم تا یک سال آینده وارد مدار تولید شود.
وی تاکید کرد: علاوه بر این دو طرح، پروژه های تولید لاستیک هم جز طرح های فراخوان وزارت صمت برای حضور سرمایه گذاران در بخش تولید قرار دارد.
وی اظهار داشت: اگر دو طرح مذکور به صورت کامل به بهره برداری برسند، می توانیم سالانه ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین تولید کنیم؛ پیش از این هم ظرفیت تولید ۱ میلیون حلقه لاستیک سنگین در کشور وجود داشت.
معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: مصرف سالانه لاستیک سنگین در کشور، ۲ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه است که با راه اندازی کامل دو خط تولید لاستیک سنگین در دو شرکت تایرساز، می توانیم تا ۶۵ درصد لاستیک مصرفی سنگین در کشور را در داخل تولید نماییم.
وی تصریح کرد: در بخش سواری هم هم اکنون نیازی به واردات لاستیک سبک نداریم و تنها در رینگ های سایز ۱۶ یا ۱۷ اینچ به بالا در حال واردات هستیم که حتی برای چنین سایز رینگ هایی هم خیلی از شرکت های تایرساز داخلی آغاز به سرمایه گذاری برای تولید این مدل لاستیک سواری کرده اند؛ این خودرو ها عموماً نیم شاسی، شاسی بلند قدرتی (SUV) و CUV (خودروهای کراس اوور یا شاسی بلند درون شهری) هستند.
صادقی نیارکی اظهار نمود: به دنبال اجرای طرح های تولید لاستیک سنگین کشنده هم در داخل هستیم.
وی درباره تأمین ارز لاستیک وارداتی اظهار داشت: معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت هم مرتباً در حال پیگیری است؛ این معاونت، پرفورم های واردکنندگان لاستیک سنگین را مرتباً به بانک مرکزی اعلام می کند تا ارز مورد نیاز آنها تخصیص داده شود و این کار به صورت هفتگی دنبال می شود.
معاون امور صنایع وزارت صمت خاطرنشان کرد: این معاونت هم مرتباً در حال پیگیری ارز مورد نیاز تولیدکنندگان لاستیک سبک و سنگین برای واردات مواد اولیه است اخیراً هم در هفته گذشته با بانک مرکزی جلسه ای داشتیم تا ارز مواد اولیه تولید لاستیک تخصیص یابد؛ بانک مرکزی هم تمام تلاش خویش را به کار بسته تا این کار انجام شود؛ ماحصل همه تلاش ها وپیگیری ها این شده که تولید لاستیک سبک و سنگین در کشور در ۴ ماهه نخست سال جاری ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد.


منبع:

5.0 / 5
404
1399/06/08
12:11:37
تگهای خبر: بانك , تجارت , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۲ بعلاوه ۵
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش