اختتامیه ارزیابی خدمات بعد از فروش صنعت خودرو انجام شد

اختتامیه ارزیابی خدمات بعد از فروش صنعت خودرو انجام شد جلسه اختتامیه ارزیابی های خدمات بعد از فروش صنعت خودرو مربوط به دوره ارزیابی سال 1398 كه به سبب شیوع ویروس كرونا تا اواسط تابستان امسال ادامه پیدا كرده بود، با حضور مدیر كل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت صمت اجرا شد.


به گزارش میزان سنج به نقل از ایسنا، پروسه ارزیابی خدمات بعد از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو همه ساله بر طبق الزامات بخشنامه اجرائی قانون پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات بعد از فروش صنعت خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اجرائی می گردد. طبق آخرین دوره این ارزیابی که باتوجه به شیوع ویروس کرونا با تاخیراتی در اجرا همراه بود، در نیمه تابستان سال 1399 جمع بندی گردید.
بنابر گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از عملکرد شرکت های خدمات بعد از فروش خودرو در سال 1398، در این دوره تعداد ۴۸ شرکت عرضه کننده خودرو و تعداد ۲۳۸۵ نمایندگی مجاز زیرمجموعه آنها مورد ارزیابی قرار گرفتند که نتایج حاصل از این ارزیابی طی جلسه ای با حضور مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار شد.
در این نشست ضمن تبیین نحوه اجرا و به روزآوری روش های ارزیابی، بکارگیری IT در اجرای ارزیابی ها و… نتایج ارزیابی های به عمل آمده در حوزه هایی همچون ستاد خدمات بعد از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو، واسطه خدمات بعد از فروش و نمایندگی های مجاز تحت پوشش آنها به همراه وضعیت رتبه بندی نهایی شرکت ها در دو دسته خودرو های سواری و سنگین تشریح گردید.
سهیل معمارباشی -مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از کوشش های به عمل آمده در امتداد تهیه و تکمیل گزارش مذکور، ابراز امیدواری کرد که با استمرار اجرای این ارزیابی ها و نوآوری در روش های مورد استفاده، در آینده نزدیک شاهد افزایش بیش از پیش کیفیت ارائه خدمات و نهایتاً ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان خدمات بعد از فروش خودرو در کشور باشیم.
همین طور اشکان گلپایگانی- مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز در این نشست ضمن ارائه توضیحات کامل از روند اجرای فعالیت و رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای ارزیابی ها، در ارتباط با اجرای شیوه های بازرسی ریموت در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ و بهره گیری از این روش ها در ارزیابی های خدمات بعد از فروش و همین طور برنامه های توسعه ای و تحقیقاتی شرکت ISQI در حوزه تست و بازرسی گزارشی ارائه نمود.
طبق اعلام این شرکت، بر طبق ارزیابی های صورت گرفته طی یک سال گذشته، جدول رتبه بندی و رده بندی نهایی خدمات بعد از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو سبک (دارای بیش از ۱۰ نمایندگی مجاز)مطابق جدول ذیل است:



براین اساس شرکت ایساکو (خدمات بعد از فروش گروه صنعتی ایران خودرو)، بالاترین امتیاز خدمات بعد از فروش را در میان تمامی شرکت های خودروساز شامل تولیدکننده و عرضه کننده، به دست آورده است.
باتوجه به شروع فعالیت شرکت KTL (متولی ارائه خدمات بعد از فروش به محصولات برند هیوندایی شرکت کرمان موتور) در نیمه دوم سال1398 و عدم وجود اطلاعات مرتبط در نیمسال اول، این شرکت باوجود مشارکت فعال در ارزیابی، مشمول رتبه بندی نگردیده است.
همین طور رتبه خدمات بعد از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو سبک (دارای کمتر از ۱۰ نمایندگی مجاز) نیز مطابق جدول به شرح زیر است:


شرکت های ریگان خودرو و صنعت خودرو آذربایجان به سبب عدم وجود اطلاعات درباب بعضی از فاکتورهای ارزیابی، حائز رتبه و مشمول رده ‎بندی نگردیده اند.
علاوه براین رتبه خدمات بعد از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو های سنگین نیز مطابق جدول زیر است:


این شرکت ها به جهت عدم گستردگی شبکه خدمات متناسب با بخشنامه اجرائی قانون پشتیبانی از حقوق مصرف‎ کنندگان خودرو در رده بندی کلی قرار نگرفته‎ اند.
شرکت رخش خودرو دیزل به سبب عدم وجود اطلاعات درباب بعضی از فاکتورهای ارزیابی، حائز رتبه و مشمول رده‎ بندی نگردیده است.



5.0 / 5
1791
1399/06/26
11:44:03
تگهای خبر: ارزیابی , استاندارد , تجارت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۴ بعلاوه ۲
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش