آیا كشورها با تغییرات بازار خودرو همراه می شوند؟

آیا كشورها با تغییرات بازار خودرو همراه می شوند؟ خراسان رضوی بخش خودرو به علت تغییر رفتار و تقاضای مشتری در یک دوراهی قرار گرفته است. نتایج بررسی های جدید نشان داده که استفاده از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی کاهش یافته اما شاهد تفاوت بسیاری بین بازارها در مناطق مختلف هستیم و نگرش مصرف کننده ها در بعضی از کشورها مانند چین که با استقبال بیشتر از وسایل خودران و گزینه های دیگر مواجه می باشد، تأثیر زیادی در صنعت جهانی خواهد گذاشت.



به نقل از ویفروم، وسیله نقلیه برای خیلی از افراد فناوری مهمی به حساب می آید اما نوع اتومبیلی که استفاده می نماییم، نه تنها برای مسافرت، کار و اوقات فراغت انتخاب شده بلکه می تواند مبین نگرش گسترده ما نسبت به جهانی باشد که در آن زندگی می نماییم. در حالیکه بخش خودرو همچنان بخش عمده ای از صنعت تولید جهانی است، خیلی از افراد درباره محصولاتی که باید تولید کنند، بر سر دوراهی قرار دارند.

به طور مشابه، در حالیکه بخش خودرو همچنان بخش مهمی از صنعت تولید جهانی است، خیلی از گردانندگان این صنعت، از نظر محصولاتی که باید تولید کنند و یا توسعه دهند، خویش را در یک دوراهی می بینند. همچنین، در سطح جهانی اختلافات قابل ملاحظه ای وجود دارد، بعنوان مثال، در حالیکه اغلب کشورها هنوز درحال ارزیابی جنبه های مثبت و منفی خودرو های برقی و خودران هستند، کشور چین از دیگران پیشی می گیرد و نگاهی اجمالی به آینده عرضه می دهد. نکته مهم اینجاست که تقاضای مصرف کننده درحال تغییر است و اگر بخواهد رشد یابد، باید نسبت به این بازار درحال تکامل واکنش نشان دهد.

بررسی جهانی (The ۲۰۱۸ Global Automotive Mobility) نشان داده که این صنعت نخستین قدم های خویش را به سمت تولید خودرو های الکتریکی برداشته است و نظرسنجی بیشتر از ۸۵۰۰ شرکت کننده در ۱۳ کشور نشان داد که چشم انداز آنان در سه سال بعد به صورت قابل توجهی متفاوت خواهد بود. بعنوان مثال، در تقاضا برای اتومبیل و مالکیت تغییر قابل ملاحظه ای بوجود آمده است، در حالیکه بیماری همه گیر کووید- ۱۹ سبب شده تا افراد از خودرو های شخصی استقبال کنند اما تعداد قابل توجهی هم در این فکر هستند که به علل زیست محیطی از خودرو شخصی استفاده نکند و روش های جایگزین را انتخاب کنند. نرخ رشد مرکب سالانه صنعت خودرو ۲ درصد کمتر از بررسی انجام شده را نشان داد. همینطور کاهش استفاده از وسایل بنزینی و دیزلی واقعی تر می شود و ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان محصولات هیبریدی و ۱۲ درصد برقی را انتخاب می کنند.

نتایج مطالعات نشان می دهد مشتریان برندهای معتبری که خودرو های الکتریکی عرضه نمی دهند، به سایر تولیدکنندگان رجوع خواهند کرد؛ البته بعضی از محدودیت ها می تواند رشد بازار را مختل کنند. با این وجود رشد بازار با مدلهای محدود و شارژ نامناسب و محدوده خودروهایی با امتیاز شارژ عمومی با مشکل مواجه خواهد شد.



محققان دریافتند که بازار چین بعنوان بازار ویژه با نگرش های کاملا متفاوت نسبت به مصرف کنندگان در دیگر نقاط جهان است. برای مثال، در حالیکه هیجان ناشی از اتومبیل های خودران به علت ترس از ایمنی در اروپا و ایالات متحده کاهش یافته است، ۷۱ درصد از رانندگان چینی در مورد استفاده از چنین وسایل نقلیه نظر مثبت دارند. همینطور تلاش می کنند تا پیشرانه های جدید (مکانیسم ترکیبی موتور و گیربکس و محورها)، خدمات حمل و نقل و حتی گزینه های خرید(۷۱ درصد چینی ها تمایل به خرید کاملا آنلاین، نسبت به ۳۵ درصد اروپایی ها و ۴۲ درصد آمریکایی ها) را عرضه کنند. با عنایت به بازار داخلی چین، این نگرش ها می تواند نتایج قابل توجهی برای صنعت جهانی خودرو داشته باشد.

زنجیره ارزش جدید خودرو

به طور کلی، چهار حوزه اصلی در ذیل عرضه شده است که صنعت خودرو باید به آنها توجه کند و شامل پیشبینی تغییرات تقاضا، مشخصات مالکیت، تنظیم وسایل نقلیه و پیشنهادات و عرضه خدمات بهتر است. همان گونه که چین نشان داده است، با عنایت به اختلافات بین آنها، این مورد به معنای بهینه سازی سبد محصولات به صورت منطقه به منطقه و ایجاد روش هایی برای حفظ مشتریانی است که درحال کاهش یا خروج هستند.

در حال حاضر محدودیت مدلهای موجود نشان داده است که تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEMs) از مدلهای ترکیبی استفاده نمی کنند. اگر بتوانند این شکاف انتخاب را به سرعت پرکنند، می توانند از مزایای مشتریانی که به دنبال وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست هستند، بهره ببرند.

رشد بخش خدمات حمل ونقل

با وجود نگرانی های گسترده در مورد وسایل نقلیه خودران، ۷۷ درصد از پاسخ دهندگان جهانی اظهار کردند: اگر این وسایل نقلیه در دسترس باشند، از آنها استفاده می نمایند. البته توسعه سیستم خودران به سرعت نیست اما شرکت ها باید تلاش کنند تا در این زنجیره پرارزش آینده موقعیت راهبردی خویش را بالاتر از سودکوتاه مدت قرار دهند. در عین حال، OEM ها باید اطمینان حاصل کنند که خصوصیت های مستقل در وسایل نقلیه را به راننده عرضه خواهند کرد.

شبکه هایی با کارایی بالا برای شارژ الکتریکی و ایجاد مشارکت با نمایندگی های فروش فیزیکی و سنتی نیاز داریم. در آینده، سهم بازار و سودآوری به صورت فزاینده ای شامل معامله بین سرمایه گذاری فعلی هوشمند و محاسبه تجاری در مورد ظاهر بازارها و زنجیره ارزش طی ۱۰ سال است. افرادی که به درستی این کار را انجام دهند، فرصت مناسبی برای سودآوری در آینده خواهند داشت.

نتایج این بررسی آشفتگی قابل توجهی در صنعت جهانی خودرو و عدم اطمینان در بازار را نشان داده است هرچند دقیق نیست اما روندهای بوجود آمده با چالش های نوظهور مقابله می کنند و ناگزیر تغییر دائمی خواهند داشت. البته همان گونه که بازار چین نشان داده است، تفاوت محلی در نگرش راننده و سرعت پذیرش فناوری ها و خدمات پیشرفته به این مفهوم است که عرضه محصولات جدید امکان دارد با عنایت به منطقه متفاوت باشد.

در نهایت صنعت خودرو اگر بخواهد به صورت کامل از پتانسیل های الکتریکی استفاده نماید و نگرانی ها را در مورد خودرو های خودران برطرف کند، باید درک بهتری از اولویت های راننده مدرن داشته باشد. برندهای تولیدکننده هم باید سرمایه خویش را در جایی که ارزش سرمایه گذاری دارد، صرف کنند و برای آن دسته از تولیدکنندگانی که برای آینده آماده می شوند، فرصت های قابل توجهی وجود خواهد داشت و آخر تاریخ انقضاء می تواند برای آنهایی که از الزامات بازار پیروی نکنند، نشانه باشد.





منبع:

5.0 / 5
762
1400/04/17
13:02:37
تگهای خبر: ارزیابی , بازار , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۶ بعلاوه ۳
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش