در نیمه نخست سال جاری محقق شد

انجام بیشتر از 26 هزار متر حفاری اكتشافی توسط ایمپاسكو

انجام بیشتر از 26 هزار متر حفاری اكتشافی توسط ایمپاسكو طبق آمار انتشار یافته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسكو) در شش ماهه نخست سالجاری، بیشتر از ۲۶ هزار متر حفاری اكتشافی انجام داده است.


به گزارش میزان سنج به نقل از ایسنا، برپایه این گزارش، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از آغاز فروردین تا آخر شهریور، در دو حوزه سنگ آهن و پلی متال، ۲۶ هزار و ۳۸ متر حفاری انجام داده است. ضمن اینکه در این زمان برای ۱۱ هزار و ۸۰ هکتار، نقشه زمین شناسی در حوزه پلی متال تهیه شده و گردآوری و اعتبارسنجی نقشه های زمین شناسی و همینطور برداشت مغناطیس سنجی در حوزه های پلی متال و سنگ آهن، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط ایمپاسکو در مدت مذکور است.
همینطور این شرکت در شش ماهه نخست سال جاری، شش فقره پروانه اکتشاف در حوزه های سنگ آهن و پلی متال در استان های کرمان و اصفهان و هم گواهی کشف به نام معدن سرب چاه خربزه (با ذخیره ۱۱۰ هزار تن ماده معدنی سرب و روی) را دریافت کرد.

راه اندازی سامانه پژوهش و بومی سازی ایمپاسکو
در جهت ارتقا و هدفمندسازی فعالیتهای صورت گرفته در زمینه بومی سازی در ستاد و مجتمع های زیرمجموعه ایمپاسکو و اطلاع مطلوب تر از نیازها و توانمندی های بومی سازی و برای دریافت و پشتیبانی از ایده های کاربردی در زمینه مبحث فعالیتهای شرکت، سامانه پژوهش و بومی سازی شرکت به آدرس rtl.impasco.gov.ir به راه افتاده است.
همچون اقدامات پژوهشی انجام شده در نیمه نخست سال جاری، انعقاد ۹ قرارداد پژوهشی به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال با دانشگاه های کشور و بررسی ۲۵ عنوان پژوهشی و بیشتر از ۴۰ پروپوزال در واحد پژوهش و کمیته های فنی طرح های تحقیقاتی است. همچنین، در جهت نقشه راه پژوهش شرکت، در مبحث توسعه محصولات جدید با ارزش افزوده بالا، گزارش های اولیه در مورد بیسموت، تنگستن و لیتیوم تهیه و عرضه شده است.
علاوه براین در نیمه نخست سال جاری، شش عنوان تحقیقاتی در سامانه ساتع (سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری) فراخوان شده که تابحال در مورد سه عنوان با عنایت به پروپوزال های دریافتی، تصمیم گیری شده است. یک تفاهم نامه جدید با دانشگاه هم در نیمه نخست سال جاری منعقد شده که در مجموع، تابحال ۱۵ تفاهم نامه در بخش پژوهش انجام شده است.

آمار تولید مجتمع های تابعه ایمپاسکو
در نیمه نخست سالجاری، ۱۶۰ هزار و ۷۱۶ تن مواد معدنی از معدن سرب و روی انگوران استخراج شده است که از این میزان، ۸۸ هزار و ۷۲۰ تن از معدن روباز، ۶۲ هزار و ۴۷۴ تن از معادن زیرزمینی انگوران و ۹ هزار و ۵۲۲ تن هم تراورتن بوده است.
در این زمان، میزان استخراج کانسنگ طلای مورد بهره برداری از معدن زرشوران ۷۹۹ هزار و ۵۴۴ تن و از معدن موته هم یک هزار و ۹۲۰ تن بوده است. همینطور از معدن سنگ آهک پیر بکران هم ۲۶۰ هزار و ۳۵۱ تن ماده معدنی استخراج شده است.
در مدت مورد اشاره، میزان تولید "خاک روی ملوند" ۱۵ هزار و ۶۰۵ تن، "کک سازی زرند" ۳۵هزار و ۱۹۹ تن، "شمش طلای موته" ۱۶۲ کیلوگرم، "پودر خشک آنتیموان سیستان و بلوچستان" پنج هزار و ۴۶۷ کیلوگرم، "نفلیت سینیت" ۲۶۴۰ تن و مجتمع فسفات اسفوردی ۳۷ هزار و ۳۴۹ تن کنسانتره فسفات و ۲۴ هزار و ۹۰۱ تن کنسانتره آهن بود.
همینطور در شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن فروکروم در مجتمع فروکروم جغتای و ۳۱۵۰ تن کنسانتره سرب در مجتمع سرب نخلک تولید شده است.




منبع:

5.0 / 5
1240
1399/08/01
21:28:31
تگهای خبر: تجارت , توسعه , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۶ بعلاوه ۴
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش