در گفت وگو با میزان سنج مطرح شد

مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند

مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند نایب رئیس كانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اظهار داشت: مرغداران می دانند كه عدم امكان تامین نهاده و از سویی اصرار ستاد تنظیم بازار به اجرای قیمت مصوب موجب ضرر و زیان آنها خواهد شد و بدین سبب میل و رغبت آنها به جوجه ریزی كاهش یافته است.



حبیب اسدالله نژاد در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ مصوب جدیدی که بتازگی ستاد تنظیم بازار برای مرغ زنده تعیین کرده با قیمت تمام شده آن برای تولیدکنندگان هم خوانی دارد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر دولت ۱۰۰ درصد نهاده های مورد نیاز مرغداریها را تامین کند نرخ ۱۴ هزار و ۴۰۰تومان برای مرغ زنده منطقی و مناسب می باشد، اما اگر تامین نشود، این نرخ نمی تواند نیاز تولیدکنندگان را برای خرید مایحتاج اولیه واحدهای مرغداری تامین کند.

وی افزود: اگر ۵۰ درصد نهاده های مورد نیاز طیور توسط دولت تامین گردد، قیمت تمام شده مرغ زنده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان خواهد بود و قیمت مرغ گرم نیز ۲۵ هزارتومان می شود، اما هم اکنون حدود ۴۰ درصد نهاده ها با قیمت مصوب به دست تولیدکنندگان می رسد و آنها مجبورند مابقی را خودشان از بازار آزاد تهیه کنند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اشاره کرد: هم اکنون قیمت سویا در بازار آزاد به ۱۵ هزارتومان رسیده است؛ درحالی که مدتی پیش قیمت آن ۴۰۰۰تومان بود. همین طور قیمت ذرت دو برابر و قیمت واکسن و دارو نیز چهار برابر شده است.

اسدالله نژاد با اعلان اینکه امیدواریم دولت به تعهدات خود در تامین نهاده های دامی عمل کند برای اینکه در غیر این صورت تولیدکنندگان دیگر شهامت و رغبت جوجه ریزی نخواهند داشت، اظهار داشت: با توجه به این که ارز مورد نیاز برای تامین نهاده های دامی تخصیص داده شده، انتظار می رود اگر مشکلی یا نشتی در توزیع این نهاده ها وجود دارد، حل و جلوی آن گرفته شود و این نهاده ها به درستی میان واحدهای مرغداری توزیع شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جوجه ریزی در ماه های اخیر کاهش یافته است؟ اظهار داشت: مرغداران می دانند که عدم امکان تامین نهاده و از سویی اصرار ستاد تنظیم بازار به اجرای قیمت مصوب موجب ضرر و زیان آنها خواهد شد و بدین سبب میل و رغبت به جوجه ریزی در تولیدکنندگان کاهش یافته است.

وی در آخر با اعلان اینکه حجم نهاده های ورودی به بازارگاه کافی نیست، اضافه کرد: تخصیص نهاده در سامانه بازارگاه به واحدهای مرغداری صورت گرفته، اما نهاده تامین نشده است. بعضی از واحدهایی که جوجه ریزی انجام داده اند به میزان اندکی نهاده دریافت کرده اند ولی این مساله شامل حال همه مرغداری ها نمی گردد.




5.0 / 5
1554
1399/08/16
19:06:39
تگهای خبر: بازار , تولید , خرید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۳ بعلاوه ۳
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش