بخش كشاورزی در هفته ای كه گذشت،

از ممنوعیت واردات برنج تا کاهش قیمت تخم مرغ

از ممنوعیت واردات برنج تا کاهش قیمت تخم مرغ میزان سنج: ممنوعیت واردات برنج، ابلاغ دستورالعمل اجرائی کشت قراردادی و کاهش 30 درصدی قیمت تخم مرغ درب مرغداری ها همچون با اهمیت ترین خبرهای هفته اخیر بود.



به گزارش میزان سنج به نقل از ایسنا، یکی از با اهمیت ترین خبرهای کشاورزی در هفته جاری ممنوعیت واردات برنج بود. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این خبر اظهار داشت که واردات برنج بطور معمول سه ماه پیش از برداشت و سه ماه پس از برداشت محصول ممنوع می باشد، اما باتوجه به پتانسیل و ذخایر راهبردی برنج به لحاظ سرانه مصرف، واردات برنج تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد شد.

یکی دیگر از خبرهای مهم این هفته ابلاغ دستورالعمل اجرائی طرح کشت قراردادی بود. وزیر جهادکشاورزی اعلام نمود که هفته آتی این دستورالعمل ابلاغ می شود.

کاهش۳۰ درصدی قیمت تخم مرغ درب مرغداری ها نیز از دیگر خبرهای انتشار یافته بود. رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار با اشاره به این که هم اکنون تخم مرغ ۱۳ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب در مرغداری ها به فروش می رسد، از مشکل تامین نهاده ها برای واحدهای مرغداری آگاهی داد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام نمود که هیچ کمبودی در تامین شکر مورد نیاز مردم وجود ندارد و چنانچه کمبودی در بازار حس گردد، به مقدار نیاز شکر اختصاص می یابد.

او همین طور اعلام نمود که حدود ۱۰ هزار تن شکر از طرف شرکت تجاری دولتی و ۲۰ هزار تن هم از طرف بخش خصوصی وارد چرخه مصرف شده است.

رییس اتاق اصناف کشاورزی اعلام نمود که لازمه اجرائی شدن طرح الگوی کشت پشتیبانی از کشاورزان، تقویت کشت قرادادی، دسترسی به آمارو اطلاعات دقیق از تولید و استفاده از نظرات اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی است.

به گفته او، در امتداد اجرائی شدن الگوی کشت به کشاورز می گویند بطورمثال هندوانه نکارد ولی هیچ گزینه جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است. وقتی گزینه جایگزینی نباشد، کشاورز کارش را ادامه می دهد.





منبع:

5.0 / 5
382
1402/04/17
09:42:17
تگهای خبر: بازار , تولید , دولت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۷ بعلاوه ۳
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش