تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی تحول اساسی در قطعه سازی به وجود می آورد

تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی تحول اساسی در قطعه سازی به وجود می آورد میزان سنج: به دنبال اعلام خبر نمایش تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان برای حفظ اشتغال در این صنعت، یك عضو انجمن قطعه سازان تهران اظهار داشت: امیدواریم وعده داده شده تحقق یابد چونكه مشكل اصلی این صنعت كمبود منابع مالی است و پرداخت این تسهیلات تحولات اساسی احداث خواهدنمود.


به گزارش میزان سنج به نقل از ایسنا، امروز رئیس سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اعلام نمود كه برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ كشور، بانك مركزی ۱۵ هزار میلیارد تومان بعنوان سرمایه در گردش به آنان پرداخت خواهدنمود كه از آن ۱۱ هزار میلیارد تومان در اختیار قطعه سازان قرار می گیرد تا آنها بتوانند قطعات مورد نیاز خودرا تامین كنند.
در این رابطه محسن رزم خواه - عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تهران - در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: اگر واقعا تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومان در اختیار قطعه سازان قرار بگیرد، اساسا تاثیر مثبت خواهد گذاشت و تحولات اساسی احداث خواهدنمود كه كارگشا خواهد بود؛ چراكه مشكل اصلی قطعه سازی، كمبود منابع مالی است.
وی ادامه داد: مشكلات دیگر بر سر راه صنعت قعطه سازی همچون تحریم ها همچنان بر قوت خود باقی هستند؛ اما بخش عمده ای از قطعه سازان هم اكنون مشكل تامین منابع مالی دارند. اگر منابع مالی كافی در اختیارشان قرار گیرد، به هر نحو ممكن مواد اولیه مورد نیاز خودرا تامین كرده و به روند تولید خودرا ادامه می دهند.
رزم خواه ضمن ابراز امیدواری برای محقق شدن وعده تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی برای صنعت قطه سازی، اشاره كرد: در صنعت قطعه سازی كارد به استخوان رسیده است. البته ظاهرا مسئولین باز متوجه این مساله شده اند؛ اما به جرائت می توان گفت اگر به داد این صنعت رسیده نشود، همین باقی مانده واحدهای قطعه سازی هم تعطیل شده كه تعطیلی آن به جهت پراهمیت بودنش فاجعه به وجود می آورد.
طبق اعلام رییس سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، بخشی از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین سرمایه در گردش خودروسازان و بویژه قطعه سازان است و در این برنامه تلاش شده تا نیاز قطعه سازان تأمین تا شغل بیشتری برای جوانان ایرانی احداث شود.

به قول عباس تابش، برای حفظ اشتغال در صنعت قطعه سازی ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازان پرداخت میگردد. بانك مركزی این امكان را در اختیار قطعه سازان قرار می دهد تا آنها بتوانند علاوه بر تأمین قطعات مورد نیاز خودروسازان، شرایط تولید و اشتغال خودرا تثبیت كنند.



5.0 / 5
4661
1397/10/23
14:13:33
تگهای خبر: بانك , تجارت , تولید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۲ بعلاوه ۳
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش