آیینه را باور كن
محصولات ایرانی زی موی و زی فام رونمایی شدند
میزان سنج: سال1397كه زمزمه آمریكایی ها برای خروج از برجام آغاز شد، یك شركت واردكننده محصولات بهداشتی-آرایشی در ایران تصمیم گرفت بجای واردات، كالای ایرانی تولید نماید و الان تلاشها به نتیجه رسیده است.
به گزارش میزان سنج به نقل از مهر، حدود یك سال بعد و بعد از تحقیقات بسیار كوشش های آنها به نتیجه رسید و اولین محصول گروه «زرسیما» كه برای بازار خرده فروشی طراحی شده است، در شب سرد پاییزیِ تهران رونمایی گردید.
در مراسم رونمایی كه تعدادی از مسئولین سازمانهای دولتی و دانشگاهی و متخصصان حوزه بهداشت و سلامت، مدیران صنعت خرده فروشی و برخی تولید كنندگان این عرصه حضور داشتند، دكتر مهدی میرعمادی رئیس هیئت مدیره «زرسیما نامی رسا» ضمن خوشامد به میهمانان اظهار داشت: «همكاری با لورآل یك سال پیش به سبب تحریم ها به انتها رسید. ما بعنوان واردكننده رسمی لورآل در ایران هیچ گاه جنس غیررسمی وارد نكردیم. حتی یك عدد جنس را بدون فاكتور رسمی نفروختیم. بارها پیشنهاد شده بود كه بدون فاكتور بفروشیم تا دارایی نفهمد. امتناع كردیم.» شركت زرسیما آرا هیچ گاه تن به كار غیرقانونی برای ادامه واردات نداد اما در عوض به فكر تولید محصول ایرانیِ باكیفیت افتاد.
ایرانی می تواند
به گفته دكتر میرعمادی، لورآل از آخر تابستان ۱۳۹۷ فروش اجناسش در ایران را قطع كرد. میرعمادی كه با انرژیِ فراوان سخن می گفت، افزود: «از سال ۱۳۹۵ زمزمه ی ساخت داخل را با لورآل شروع كردیم. ولی هر دفعه بهانه می آوردند. می گفتند نمی توانید. در بهار ۹۷ پیش از اینكه لورآل همكاری اش را قطع كند، مصمم شدیم ساخت داخل را با حفظ كیفیت بالا شروع نماییم. بدین سان شركت «زرسیما نامی رسا» ثبت گردید. توانستیم از افراد باتجربه و حرفه ای در شركت «زرسیما آرا» استفاده نمائیم و از دو سوم افراد شركت قبلی در شركت جدید استفاده نمائیم.»
رئیس هیئت مدیره «زرسیما نامی رسا» اضافه كرد كه اولین محصول شركت را بعنوان جانشین لورآل پروفشنال به بازار ارائه دادند. «برای اطمینان از كیفیت جنس، یكی از مدرسان فرانسوی لورآل را كه از قبل می شناختیم پیش از پخش جنس در بازار دعوت كردیم به ایران بیاید. تمامی محصولات را تست كرد. عین جمله اش این بود: نه فقط این اجناس از لورآل پروفشنال كمتر نیست، بلكه مزایایی هم نسبت به آنها دارد. این برای ما خیلی عالی بود. خبر خیلی خوبی از مدرس لورآل پروفشنال به ما رسید. اگر كسی این حرف را باور ندارد امتحان كند.»
اما شبی كه میرعمادی سخنرانی می كرد، نوبت رونمایی از محصولات جدید شركت «زرسیما نامی رسا» بود: شامپو، نرم كننده، ماسك و رنگ مو.
میرعمادی اظهار داشت: «نامی كه برای این محصولات انتخاب نموده ایم حس غرور به آدم می دهد: "زی موی" و "زی فام".»
وی جملاتی را كه برای این برند جدید طراحی شده اند تكرار كرد: «زی برندی پارسی است. شفاف و راستین. به مدلول زیستن، جان و حیات. تداوم كیفیت پایه ی اصلی این برند است كه نشانگر احترام ما به مصرف كننده است. بر این اساس سه اصل شعار كار ماست. یك: ایرانی می تواند. دو: كیفیت و حفظ كیفیت. سوم: احترام به ایرانی.»
دكتر میرعمادی اعلام نمود كه در آخرین روزهای اوج همكاری با لورآل، مجموع نیروهایشان ۴۰۰ نفر بود. «من قول می دهم در سال ۱۴۰۰ تعداد نفرات ما به ۶۰۰ نفر خواهد رسید.»
محصولات جدید «زرسیما نامی رسا» ۹۵ درصدش ایرانی است و ۵ درصدِ غیر ایرانی به خاطر مواد اولیه ای است كه در ایران موجود نیست و وارد می شود. حدود ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی دارد. «یعنی معادل ۱۰ میلیون یورو واردات، ۹۵ درصدش ایرانی است. من امیدوارم كه كارآفرینان این كشور كاری بكنند كه ظرف چند سال آینده آن پنج درصد هم بشود ایرانی.»
آنها ساخت كارخانه اختصاصی برند را هم در سپیدرود رشت آغاز نموده اند، چونكه بگفته متخصصان، ۸۰ درصد محتویات شامپو آب است و اقلیم شمال كشور برای این مساله مناسب می باشد.
به سوی رتبه اول در منطقه
نفر بعدی مهندس حسن اسكوئی، مدیرعامل شركت بود كه بالای سن رفت و آمارهایی از صنعت لوازم بهداشتی-آرایشی در منطقه و جهان عنوان كرد: «ایران از نظر مصرف لوازم بهداشتی-آرایشی در منطقه دوم و در جهان جزو ده كشور اول است. طبق آخرین آمار، گردش مالی بازار ایران در كالاهای بهداشتی-آرایشی حدود چهار میلیارد دلار است. از این بازار بیشترین سهم را كالاهای مراقبت از مو با سهم بیست درصد دارد، یعنی حدود هشتصد میلیون دلار. رتبه بعدی لوازم آرایشی است كه نزدیك است به كالای مراقبت از مو. و بعدتر رنگ مو قرار دارد با سهم ۹ درصدی یعنی حدود ۳۶۰ میلیون دلار.»
به گفته اسكوئی ایران در چند سال اخیر در میزان مصرف كالاهای آرایشی-بهداشتی نرخ رشد حدوداً ثابت شش درصدی داشته كه نشان میدهد در حوزه اقتصاد نسبت به صنعت های دیگر رشد قابل توجهی بوده. از لحاظ اشتغال زایی هم از بالاترین نرخ ها است. در منطقه ی خاورمیانه، به جز ایران و تركیه، كشور دیگری حرفی برای گفتن دراین زمینه ندارند. تنها چیزی كه لازم است این است كه با تجهیز و به روزرسانی ماشین آلات تولید و بسته بندی به رتبه ی یك در منطقه هم برسیم.»
وی اضافه كرد كه فرانسه در صادرات این كالاها پس از ماشین آلات و هواپیمایی ایرباس، رتبه ی سوم را دارد. «این صنعت در ایران جای رشد دارد و روزبه روز بزرگ تر می شود و می تواند به یكی از صنایع بزرگ كشور تبدیل گردد.»
در میان صحبت های مدیرعامل بر صفحه بزرگ صحنه، تصاویری سه بعدی از كارخانه پخش گردید و اسكوئی روی این تصاویر توضیحاتی درباره ی كارخانه برند ارائه داد.
آنطور كه اسكوئی، مدیرعامل شركت «زرسیما نامی رسا» اعلام كرد، اهتمام شركت بر این است كه دستگاه ها و تجهیزات كارخانه هم ایرانی باشد.
فقط قفسه پُر نمی كنیم
مهندس پریسا آقاخانی، مدیر ماركتینگ شركت نیز نفر بعدی بود كه در سخنانی كوتاه به اهمیت حس خوب مشتری تاكید كرد: «برای اینكه به مصرف كننده نشان دهیم كه برای او بسیار اهمیت قائل هستیم اعلام می نماییم كه هدف ما پر كردن قفسه نیست. بلكه تولید كالاهایی است كه حس خوبی به مصرف كننده بدهد و به او نشان دهد كه برای رضایت او بسیار فكر شده.»
او از كریستف رضاعی به خاطر ساخت موسیقی و جینگل و از میترا شاهسوند طراح و ایده پرداز برند نیز قدردانی نمود.
خانم نبراس میرزاحسینی، مدیر برند زی، آخرین نفر از اعضای اصلی شركت بود كه به صحنه آمد و اظهار داشت: «با توجه به سابقه ی همكاری با لورآل، جامعه ی هدفمان را طوری انتخاب كردیم كه كسانی كه از برند لورآل استفاده می كردند حالا بتوانند از محصول ما استفاده كنند. محصولات برند ما می تواند نیاز آقایان را هم پوشش بدهد. پس ما در فاز نخستِ تولید، پكیج كامل محصولات مراقبت از مو را آغاز كردیم كه شامل شامپو، نرم كننده و ماسك مو است. اینها در كنار رنگ مو ها كامل می شود. به همین خاطر است كه ما امشب از دو محصول "زی مو" و "زی فام" رونمایی می نماییم.»
جای جای سالنِ رونمایی جملاتی در معرفی برند زی نوشته بودند. یكی از آنها این بود: آیینه را باور كن.
منبع: میزان سنج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب