محمدرضا منصوری در گفت وگو با ایسنا، اضافه كرد: علی رغم مانع تراشی و سنگ اندازی هایی كه مافیای خودرو برای ممانعت از سرمایه گذاری رنوی فرانسه در ساوه بعمل آورده بود، ولی تلاش های انجام شده باعث شد تا سرمایه گذاری این شركت خودروساز در ساوه قوت بگیرد.
وی اظهار داشت: تنظیم نامه ای با امضای ۱۰۰ نماینده مجلس در حمایت از سرمایه گذاری رنو در ساوه، تغییر مدیرعامل خودروسازی سایپا و دیداری كه بامداد امروز با مقام عالی وزارت صنایع و معادن صورت گرفت و قول مساعدی كه وزیر صنایع در حمایت از سرمایه گذاری رنو در ساوه داد روزنه امیدی را جهت آغاز فعالیت این شركت خودروساز در ساوه بوجود آورده است.
این عضو كمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاری شركت خودروسازی رنوی فرانسه در ساوه را بعد از سرمایه گذاری توتال فرانسه به عنوان مهمترین پروژه سرمایه گذاری خارجی بیان كرد و اظهار داشت: تولید بیش از ۶ هزار نفر اشتغال در ساوه متاثر از سرمایه گذاری رنوی فرانسه در این شهرستان باعث افزایش چشمگیر درآمدهای استان مركزی شده و میزان سرمایه گذاری آن برابر بودجه یك ساله استان است.
وی با اشاره به اینكه دست های پشت پرده ای در تلاش برای لغو این قرارداد خارجی بودند، اظهار داشت: مافیای خودرو برای حفظ منافع شخصی خود اقدام به سنگ اندازی می كند ولی ما تمام تلاش خویش را برای تحقق این مهم با حمایت مردم بكار خواهیم بست و اجازه نخواهیم داد كاری از پیش ببرند.
منصوری خاطرنشان كرد: هم اكنون شركت خودروسازی كه در ساوه فعالیت می كند بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد در حالیكه میزان سرمایه فعلی این شركت به ۴۵۰ میلیارد تومان هم نمی رسد و اگر این روند ادامه داشته باشد این شركت خودروسازی به سرنوشت شركت هایی نظیر هپكو و آذراب اراك دچار خواهد شد.
وی ادامه داد: این شركت خودروسازی با این میزان بدهی حاضر نیست كارخانه خویش را در اختیار سرمایه گذاری خارجی قرار دهد تا با درآمدزایی سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومانی، علاوه بر پرداخت بدهی های خود، به یك شركت توانمند در صنعت خودرو تبدیل شود.