بانك یو بی اس اعلام كرد:

بیت كوین یك ارز نیست، ابهام در ماهیت ارزهای دیجیتال

بیت كوین یك ارز نیست، ابهام در ماهیت ارزهای دیجیتال میزان سنج: حتی هرچند با آغاز فروش سهام بیت كوین، برخی سرمایه گذاران معتقدند ارز دیجیتال به بازاری باثبات تر تبدیل می شود، بانك مدیریت سرمایه یوبی اس، اعتقادی به این ندارد كه بیت كوین، یك ارز است.



به گزارش میزان سنج به نقل از مهر به نقل از سی ان بی سی، حتی هرچند با آغاز فروش سهام بیت كوین، برخی سرمایه گذاران معتقدند ارز دیجیتال به بازاری باثبات تر تبدیل می شود، بانك مدیریت سرمایه یوبی اس، اعتقادی به این ندارد كه بیت كوین، به یك ارز قانونی تبدیل خواهد شد.
پاول داناوان، اقتصاددان ارشد جهانی این بانك در پستی نوشت: این حباب كه به همه حباب های دیگر خاتمه خواهد داد، به بزرگتر شدن خود ادامه می دهد. ارزهای دیجیتال تنها در صورتی كه بعنوان ارز قبول شوند، دارای ارزش هستند. در حالی كه هنوز نمی توان برای مهمترین تبادلات اقتصادی از آنها بهره برد و عرضه این پول ها فقط می تواند بیشتر شود و هیچگاه كم نمی شود كه این آنها را به مورد ضعیفی برای ذخیره ارزش تبدیل نموده است.
این اقتصاددان در گزارش ماه اكتبر هم گفته بود كه نوسانات شدید قیمت بیت كوین سبب شده است توانایی آن برای این كه چیزی برای ذخیره ارزش تبدیل شود از بین برود در حالی كه این یك خصوصیت ضروری برای هر ارزی بشمار می رود.
او در آن گزارش نوشت: با افزایش ۲۰ برابری قیمت بیت كوین ظرف تنها ۲ سال و فقدان هرگونه پشتوانه اقتصادی اصلی، قیمت ارزهای دیجیتال بطور قطع فقط یك حباب است.
به شكلی مشابه، ری دالیو، اقتصاددان و یكی از موسسان شركت اتحادیه بریج ودر، در ماه سپتامبر توانایی بیت كوین را برای این كه واحدی برای تبادلات باشد زیر سوال برد.
دالیو اظهار داشت: شما امروز نمی توانید تبادلات زیادی با بیت كوین انجام دهید و آن را به سادگی خرج كنید. بر خلاف طلا، این چیزی نیست كه بتوان بعنوان وسیله ای برای حفظ ثروت به آن نگاه كرد چون كه دارای نوسانات شدید است. جای تاسف است؛ در حالیكه بیت كوین می توانست یك ارز باشد. از لحاظ مفهومی می توانست كار كند، اما از آنجایی كه درجه ذهنی و خیالی بودن آن بالا است و تبادلات هم با آن انجام نمی شود، به توانایی آن صدمه می زند.
مدیر سابق صندوق سرمایه فورترس، مایكل نووگراتز می گوید: من معتقدم بیت كوین به بزرگترین حباب زندگی ما تبدیل خواهد شد. تا آخر ۲۰۱۸ قیمت آن به سادگی از ۴۰۰۰۰ دلار هم فراتر می رود. موج بزرگی از پول به سمت بیت كوین سرازیر شده است. نه فقط در آمریكا بلكه در سراسر دنیا.

5.0 / 5
4733
1396/09/23
14:06:55
تگهای خبر: بازار , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۱ بعلاوه ۳
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش