۱۴ رقم جدید میوه تا آخر امسال معرفی می شود

۱۴ رقم جدید میوه تا آخر امسال معرفی می شود به گزارش میزان سنج رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی اظهار داشت: در چند ماهه اخیر پنج رقم جدید محصول باغی از جانب این موسسه معرفی شده و ۱۴ رقم دیگر هم از انواع میوه های معتدل و سردسیری تا آخر امسال معرفی خواهد شد.


به گزارش میزان سنج به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، شكراله حاجی وند اضافه كرد: این پنج رقم معرفی شده شامل دو رقم انگور و سه رقم زردآلو است.
وی افزود: ۱۴ رقمی كه توسط پژوهشكده میوه های معتدل و سردسیری این موسسه تحقیقاتی در دست معرفی است، شامل دو رقم گیلاس، شش رقم زردآلو، دو پایه انگور، دو رقم سیب و دو رقم جدید فندق می شود.
او با اشاره به اینكه موسسه تحقیقات باغبانی دارای هفت پژوهشكده است، اظهار داشت: این پژوهشكده ها شامل پژوهشكده میوه های معتدل و سردسیری، سبزی و صیفی، چای، مركبات و میوه های نیمه گرمسیری، گل و گیاهان زینتی، پسته و همینطور خرما و میوه های گرمسیری است و یكی از مهمترین این پژوهشكده ها به لحاظ اهمیت و سطح زیركشت مربوط به میوه های معتدل و سردسیری است.
رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی تصریح كرد: پژوهشكده میوه های معتدل و سردسیری دارای ۶۱ محقق و هیات علمی است كه ۹۷ پروژه تحقیقاتی مختلف از ۲۶ نوع محصول را در سراسر كشور دنبال می كند.




منبع:

5.0 / 5
4148
1398/05/16
20:08:58
تگهای خبر: متر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
= ۲ بعلاوه ۴
mizansanj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت میزان سنج محفوظ است

میزان سنج

خدمات و فروش ترازو و باسکول و ابزار سنجش